23 August, 2014

Setelah Menanti Lebih Sebulan

Assalammualaikum w.b.t.

Alhamdulillah... semalam 17 jenazah dan 3 abu mayat telah selamat sampai di tanah air dan disempurnakan oleh keluarga masing-masing. Baki mangsa seramai 25 orang yang masih menjalani proses forensik akan dibawa pulang dengan segera dan mengikuti istiadat seperti yang diakukan semalam. Cuma bezanya tidak diumumkan Hari Berkabung Nasional. Penghormatan yang diterima sangat tinggi dan membanggakan. Seharusnya semua keluarga mangsa bersyukur dengan apa yang telah dilakukan oleh pihak kerajaan.

Semalam... laman-laman sosial berkongsi gambar-gambar berlangsungkawa, berkabung dan bertafakur. Semuanya berjaya menimbulkan rasa sebak dalam jiwa. Termasuklah saya yang hanya mengikuti lintas langsung melalui telefon bimbit di pejabat kerana bertugas. Antara yang mendapat perhatian sayu dan pilu adalah disaat anaknda Allahyarhamah Mastura yang setia disisi jenazah Allahyammah. Hanya Allah sahaja yang benar-benar tahu apa yanh dirasai oleh anak kecil itu.

Terus saya memandang 2 wajah anaknda saya Muhammad Adam Danish dan Muhammad Aqil Hail. Kalaulah kami menaiki penerbangan MH370 pada bulan Mac yang lalu...........

Untuk keluarga mangsa MH17, bertabahlah kerana kami juga turut merasa sedih dengan apa yang berlaku. Begitu juga dengan keluarga mangsa MH370 yang masih menanti dengan penuh rasa bercampur baur dalam jiwa. Kami tetap mendoakan semua mangsa MH370 walau dimana mereka berada.

Begitu juga dengan keluarga mujahidin yang berjuang di Lahad Datu dan Syria. Usahlah berkecil hati dengan penghormatan besar-besaran yang diberikan oleh Kerajaan Malaysia kepada mangsa tragedi MH17, kerana PENGHORMATAN YANG ALLAH BERIKAN LEBIH BERMAKNA.

*Saya yang masih terkesan dengan kehilangan MH370 akan meneruskan kehidupan seperti biasa kerana Allah masih memberikan peluang untuk saya dan suamu hidup sambil berbakti untuk mengejar Jannah yang bukan murah.


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

4 comments:

LYAfrina said...

alhamdulillah..semua dipermudahkan..mmg sedih sgt tgk kt tv..mgalir air mata..moga jenazah lain pon bjaya dibawa pulang

Tie HT said...

saya suka peringatan "Penghormatan yang Allah beri lebih bermakna"..
tapi manusia terlalu mengharapkan penghormatan dari manusia sendiri..
walau apa pun, alhamdulillah mudah segala urusan..salam takziah but famili mangsa

Chic Na said...

Alhamdulillah sekarang dah cukup 43 jenazah..

QasehnyaRania said...

alhamdulillah.
alfatihah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...